Kitap yorumları ve tanıtımları.

4 Şubat 2018 Pazar

Piyon - Aimee Carter (The Blackcoat Rebellion #1)


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

VII olabilirsin. Eğer her şeyden vazgeçersen... 

Kitty Doe için bu seçim kolay görünüyordu. Hayatını ya bir III olarak sefalet içinde geçirecek ve sevdiği insanları terk etmek zorunda kalacak ya da VII olarak ülkenin en nüfuzlu ailesine katılacaktı.
Eğer Kitty evet derse, ameliyatla başbakanın yeğeni olan, sır dolu bir ölümle hayata gözlerini yuman Lila Hart’a dönüşecek ve Hart ailesinin bir ferdi olarak ünlenip hayatına belki de ilk kez bir mana katacaktı.
Bu işin tek bir şartı vardı: Kitty Doe’nun Lila’nın gizlice başlattığı ve onu ölüme sürükleyen isyanı durdurması gerekiyordu.Gelgelelim Kitty de bu isyanın bir destekçisiydi. Aldığı tehditler, tuttuğu sırlar ve kendine ait olmayan bir hayatla Kitty’nin hangi yolu seçeceğine karar vermesi ve yeni anlamaya başladığı bu karmaşık oyunda, piyonun ötesine geçebilmeyi keşfetmesi sandığından da zor olacaktı. 


KİTAP SAYFA SAYISI : 384


PİYON KİTAP YORUMU

Kitaptaki yeni toplum düzeninde rütbesi V ve üzerindeki kişilerin birden fazla çocuğa sahip olma hakkı var. İzni olmadan birden fazla çocuğa sahip olanların, diğer çocukları Başkayer diye bir yere gönderiliyor ve bir daha haber alınamıyor ya da toplu grup evlerinde -yetimhane gibi- büyüyorlar. Bu evlerde büyüyen çocuklara Doe soyadı veriliyor ve ekstra olarak isimlendiriliyorlar. Kitty de bir Doe ve ekstra. On yedi yaşına giren her çocuk gibi sınava giriyor ve hayatının sonuna kadar bir rakamla işaretleniyor.

I ve II rütbesine sahipler yine Başkayere gönderiliyor, onlardan bir daha kimse haber alamıyor. IV rütbesine sahip olanlar ortalama bir hayat sürse de III rütbesi için hayat oldukça zor. Sadece Hart soyadına sahip insanlar (başbakan ve ailesi) VII işaretine sahip ve VI işareti bakanlar gibi üst düzey yetkilere sahip insanlara veriliyor. Yeni toplum düzeninin eşitlikçi olduğunu söyleseler de gördüğünüz gibi babadan oğula geçen bir kast sistemi var.

Başlarda bunları okudukça heyecanlandım UYUMSUZ serisine benzer bir hava yakalarım sanmıştım. Daha çok psikopat aile bireylerinin birbirlerini öldürme entrikalarına maruz kaldım. Ölen Lila Hart'n yerine maskeleme adını verdikleri işlemle Kitty geçiyor. İyi tamam güzel de kızın boyunu bile uzatıyorlar. Bu işlemlerin kusursuz bir şekilde gerçekleşmesi için ileri derecede bir teknoloji gerekmez mi? Bence gerekir fakat yeni toplumda ne derecede bir teknoloji var ben anlayamadım. Maalesef bahsedilmiyor pek. Hart malikanesinde sürekli bir entrika, sürekli bir kaos ama dışarıda dünya ne halde ondan bihaberiz. Bir de koskoca başbakan ve ailesinin yaşadığı evden okuldan kaçar gibi rahat bir şekilde kaçıp durmalarını biraz komik buldum. Elini kolunu sallayan gizli dedikleri tünelden girip çıkabilir o zaman :) Buna bir önlem alalım diyen yok.

Kitty III oluyor ve Denver'da görevlendiriliyor. Fakat kızımızın erkek arkadaşı var: Benjy ve onu bırakıp ülkenin bir başka ucuna gitmek istemiyor. Buraya kadar her şey normal. Ta ki Benjy gel kaçalım buralardan, evlenelim filan diyor ama Kitty olmaz, kaçamayız, bir ay sonra sınavın var ve sen eminim VI  olacaksın; hayatın çok güzel olacak işte o zaman hala benimle beraber olmak istersen olalım ama o zamana kadar ayrılalım diyerek SAÇ MA LI YOR. Bunları idare ettim ama Kitty sonra bu bir ay içinde bende gece kulüplerinde çalışıp, burada kalmak için uğraşacağım diyor. Benjy tabi ki karşı çıkıyor diğer erkeklerin sana dokunmasını istemiyorum, senin ilkin ben olmalıyım diyor. Kitty ise bakire olursam daha çok para kazanırım diyor. Kusucam. İğrenç. Gerçekten mi ya, bu nedir?

Aşırı bir beklenti içine girip okudum diye mi kitabı sönük buldum emin değilim. Kitap kendini okutuyor. Ama ben daha farklı şeyler beklerdim; mesela biraz daha gerçekçi kaçışlar, biraz daha seviyeli sohbetler, soluğumu kesecek maceralar :) Kitap bir ara beni ters köşe yapacak gibiydi ama ben o olayı tam bir klişe olarak buldum. FBI'n olaya dahil olduğu klişe dolu filmleri hatırlattı. Seriye devam edeceğim umarım ilk kitaptan daha çok beğenirim diğerlerini.


Benim puanım : 2/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder