Kitap yorumları ve tanıtımları.

4 Ocak 2018 Perşembe

İlik - Tarryn Fisher


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Bone’da bir ev…
Evde bir kız…
Kızda bir gizem…


Margo diğer kızlara benzemiyor. Bone denilen izbe bir mahallede, lanetli bir evde onunla iki yılı aşkın bir süredir konuşmayan lanetli annesiyle yaşıyor. Günlerini kendini görünmez hissederek geçiriyor. Ancak tekerlekli sandalyedeki komşusu Judah Grant’le arkadaşlık etmeye başlayınca işler değişiyor. Mahalleden tanıdıkları yedi yaşındaki Neveah Anthony kaybolunca Judah bu olayı çözmede Margo’ya yardımcı oluyor.
Margo’nun öğrendikleri onu değiştirip hayata karşı yeni bir bakış açısı geliştirmesine sebep oluyor. Çocuk istismarcıları ve tecavüzcüleri bir bir hedef alarak kötü insanları bulup onları cezalandırmaya karar veriyor.
Ancak kötüleri avlamak tehlikeli bir iş ve Margo kendi ruhu dâhil her şeyi kaybetme riskiyle karşı karşıya…


KİTAP SAYFA SAYISI : 376


İLİK KİTAP YORUMU

Margo 18-19 yaşına kadar gerek kötü fiziği gerekse sorumsuz annesi yüzünden hayatı için hiçbir şey yapmamış. Okyanusu hiç görmemiş, evinden en fazla 15 km uzağa gitmiş, annesinden doğum belgesinin yerini öğrenemediği için kimliği dahi yok. Herkes onu ''fahişenin kızı'' olarak bildiği için arkadaşı bile yok. Annesi herzaman böyle sorumsuz olmamış, sevgi görerek büyüdüğünü anlatıyor Margo. İşini kaybettikten sonra tam olarak ne zaman olduğunu bilmese de annesi değişmiş; evden çıkmıyormuş, sigara içmeye başlamış ve Margo ile konuşmayı kesmiş, ona baksa dahi Margo'yu görmüyormuş. Reşit olana kadar bir şekilde hayatta kalmayı başarmış Margo ama annesiyle arası hiç düzelmemiş.

Bir gün işten dönerken karşı komşunun oğlu Judah'la konuşmaya başlıyor. Birbirlerini küçüklüklerinden beri görseler de daha önce hiç konuşmamışlar. Margo'nun sıkıcı ve karamsar dünyasına güneş gibi doğuyor Judah. Onu saklandığı delikten çıkarıyor, hayaller kurmasını sağlıyor ve Bone'u terkedip gitmesi için yüreklendiriyor.

Buraya kadar okuduysanız; bedbaht bir hayat yaşayan kızın, aşkla tanışıp hayatının değiştiğini anlatan bir kitapmış gibi geliyor. Ama öyle değil. Kimsenin gözünün içine bakmaya dahi cesaret edemeyen Margo, beni gerçekten şaşırtan bir dizi iş yapıyor. Küllerinden doğmak bu olsa gerek. Neler yaptığını anlatmayı çok isterdim -spoiler olur- ama zaten arka kapakta biraz ipucu veriyor :)

Konu, anlatım ve diyaloglar gayet güzeldi. Margo'yu sevdim her ne yaparsa yapsın onu haklı buldum. Aslında 5 puan verebileceğim bir kitaptı fakat kitabın sonlarına doğru Margo'nun akli durumuyla ilgili bir şeyler oldu :) Gerçekten ben ''yok artık'' durumuna geldim. O olay sonunda aklınızda gerçek ile gerçek olmayan şeyler hakkında karmaşaya düşüyorsunuz. Ben kitaplarda böyle karmaşalar sevmiyorum; hayal gücünüze kalıyor işler, bir kesinlik olmayınca tadı damağımda kalıyor. Siz bana bakmayın ama kitabı okuduktan sonra bir süre etkisinden çıkamadım :) Tavsiye ederim.


Benim puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder