Kitap yorumları ve tanıtımları.

2 Ocak 2018 Salı

İyi Kız - Mary Kubica



KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

İyi bir insan olup olmadığıma karar verecek olanlar kim?
Ailem mi? Arkadaşlarım mı? Yoksa ne yaşadığıma dair en ufak bir fikri bile olmayan etrafımdaki insan kalabalığı mı?
Tabii ki hiçbiri…
İyi ya da kötü biri olduğumu benden başka kimse bilemez.
 
Nüfuzlu bir ailenin kızı olan resim öğretmeni Mia, esrarengiz bir yabancıyla barda tanıştığı gece ortadan kaybolur. Genç kız aylar sonra ıssız bir kulübede bulunur, ancak o eski Mia değildir artık. Tamamen değişmiştir ve yaşadıklarına dair bölük pörçük parçalar hatırlamaktadır. En tuhaf olansa, kendini artık Chloe olarak tanıtmasıdır. Peki kimdir bu Chole denilen kız?
Ve Mia neden kendisine bu isimle hitap edilmesini istemektedir?
Bu soruların cevabını hiç kimse bilmemektedir. İşin aslı, Mia’ya dair bilinmeyenlerden yalnızca biridir bu...
17 ülkede yayınlanan, zekice kurgulanmış sıra dışı hikâyesiyle
İyi Kız, kusursuz ailelerin bile göründükleri kadar mükemmel olmadıklarını kanıtlar nitelikte çarpıcı bir ilk roman.

KİTAP SAYFA SAYISI : 464


İYİ KIZ KİTAP YORUMU

Mia sorunlu gençlere yardımcı olan bir öğretmen. Babası başarılı ve tanınan bir yargıç. Kız kardeşi de babası gibi avukatlığı seçmiş, babasının göz bebeği. Mia'nın annesi ise aslen İngiliz ve ev hanımı. Bağları sağlam olmayan bir aile; kuralcı ve katı bir baba, kibirli bir abla, çekingen bir anne ve başına buyruk Mia'yı sunuyor bize kitap.

Mia'nın iş arkadaşı bir gün annesini arıyor ve kıza ulaşamadığını, işe gelmediğini söylüyor. Başta ailesi kayıp olduğuna inanmıyor, Mia'nın her zamanki sorumsuz davranışlarından biri olduğunu düşünüyorlar. Baba tanınan bir yargıç olduğu için de bu olayın duyulmadan halledilmesini istiyor ve büyütülecek bir şey olmadığını savunuyor. -Saç baş yoldurdu bana bu baba zaten- Bunun üzerine bu kayıp davasıyla ilgilenmek üzere Dedektif Gabe göreve getiriliyor. Neyse ki dedektif Gabe var da mantıklı karar verebilecek bir insana olan eksikliğimiz tamamlanıyor. Dedektifi o kadar sevdim ki onun olduğu bölümlerde derin bir rahatlama ile ''her şey yoluna girecek'' moduna giriyordum.

Kitabı pek çok karakterin anlatımıyla okuyorsunuz yani tek bir anlatıcı yok. Her bir karakterin gözünden adım adım Mia'nın kayboluşunu, ortaya çıkışını ve daha sonrasını okuyoruz. Yazarın bölümler arası konu bütünlüğünü gayet korumuş olduğunu düşünüyorum. Her bölüm sonunda can alıcı bir yerde bitirip hoop yeni bölüme geçmesi merağınızı arttırıyor. Bazen sinir etmiyor değil ama bu da işin tuzu biberi işte :)

İçinde aksiyon,dram,gerilim,gizem,aşk ve maceranın olduğu güzel bir kitaptı benim için. Kitabın seveni çok ama sevmeyeni de var. Bu biraz beklentinizle alakalı diye düşünüyorum. Dev bir beklentim yoktu ama çok merak edip almıştım ve gayette beğendim. Mia hafızan geri gelsin de bitsin bu eziyet lütfen derken bütün olay aydınlandı. Kitabı okurken bazı şeyleri tahmin ettim ama sonunu hiç tahmin edememişim. Son sayfayı okuduğumda gerçekten bir şok geçirdim :)


Benim puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder