Kitap yorumları ve tanıtımları.

5 Temmuz 2018 Perşembe

Winter - Marissa Meyer (The Lunar Chronicles #4)


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Bu masallarda mutlu sonu kadınlar yazacak!

Ay halkı, yüzündeki yara izlerine aldırmadan zarafeti ve nezaketiyle hepsini büyüleyen Prenses Winter’a hayrandı. Herkes, genç Prenses’in, üvey annesi Kraliçe Levana’dan çok daha nefes kesici bir güzelliği olduğunu düşünüyordu.


Winter, üvey annesinden pek hoşlanmıyordu. Eh, bunda Levana’nın, genç ve güzel Prenses’in çocukluk arkadaşı ve yakışıklı saray muhafızı Jacin’e duyduğu hisleri onaylamamasının da etkisi vardı tabii. Ancak Winter, Levana’nın sandığı kadar zayıf biri değildi ve yıllardır üvey annesinin isteklerini görmezden gelmeyi başarmıştı.

Winter, sayborg mekanik ustası Cinder ve arkadaşlarıyla birlikte belki de büyük bir devrim başlatacak ve uzun süredir gizliden gizliye süren bir savaşı nihayete erdirecekti.


Cinder, Scarlet, Cress ve Winter; Kraliçe Levana’yı alt edip kendi mutlu sonlarını yazabilecek mi?
“Ay Günlüğü” serisi sona erdi. Artık hiçbir masalda böyle bir tat bulamayacaksınız. Kendi masalınızı yaşasanız bile.


KİTAP SAYFA SAYISI : 800


WİNTER KİTAP YORUMU

Nereden başlasam bilemiyorum. Kesinlikle serinin bitmesine çok üzüldüm ama bir taraftan böyle bir seri okuduğum için de çok mutluyum. Zaten bu seriyi okumayan bir avuç insan kalmıştı, onlardan birisi de bendim :D Normalde serilerin yan kitaplarını okumayı pek tercih etmesem de Winter'ı bitirince ek kitapları almayı düşündüm. Seri bitmesin diye son çırpınışlar...

İlk başlarda Winter'ın hangi masal kahramanı olduğunu anlayamadım. Okudukça belli fikirler kafamda oluşmaya başladı ama taa ki bir olay olana kadar emin olamadım. Winter bizim Pamuk Prenses'imizdi :) 7 cüceleri olmayan bir Pamuk Prenses. Gerçi cüceler yerine başka yoldaşlar buldu kendisine ve Cinder'a. Masalımızdaki Avcı ise Jacin'di. Winter ve Jacin ikilisi okurken resmen yüreğim burkuldu. Jacin'in ihanetinden beri ona bir antipatim olsa da bu kitapta onun için üzüldüm.

Teker teker karakterlerden bahsedemiyorum çünkü kitapta herkes vardı, sürekli hareket halinde ve neredeyse daima birbirlerinden ayrılıp duruyorlardı. Levana ilgili gerçeği öğrendiğimde tüm Ay Halkı gibi benim de kanım dondu ve sebebini Cinder'a söylerken şok oldum. Wolf'un başına gelenler beni çok üzdü. Kai'nin çaresizliklerini, Cinder'ın olağanüstü çabalarını, Scarlet'in güçlü kalmaya çalışmasını, Cress'in kendini tehlikeye atıp yardım için uğraşmasını; say say bitiremeyeceğim bir sürü şeyi okurken resmen yaşlandım.

Levana ve Cinder'ın karşı karşıya geldiği sahnelerde aklım çok karıştı. Tüm o savaş yerinde olanlar çok hızlı geliştiğinden mi yoksa bir sürü insan olduğundan mı emin değilim kafamda bir türlü istediğim gibi hayal edemedim. Sakin kafayla o sayfaları tekrar okursam belki tam randıman alabilirim :) Sonuçta kitap 800 sayfa ve ben sonlarda artık tükenmek üzereydim.

Okuyun. Okumayanlar varsa onlara okutun. Tadı damağınızda kalacak, bittiğinde oturup üzüleceğiniz bir seri.

Benim puanım : 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder