Kitap yorumları ve tanıtımları.

19 Temmuz 2018 Perşembe

Tatlı Rüyalar - Alper Canıgüz


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Hikayemiz, bir pazar sabahı gazetesini okumakta olan Hector Berlioz'un -ki kendisi Türkiye'de yaşayan bir Fransız Türk'üdür- şu ilanı görmesiyle başlar: "25 yaşında, iyi eğitimli, iki yabancı dil bilen sağlıklı genç, geri kalanını temin edebilmek amacıyla hayatının bir bölümünü satıyor." Hector Berlioz aradığı adamı bulmuştur!

Alper Canıgüz, Tatlı Rüyalar'da gerçek, düş ve kurgu arasında usulca ve ustaca hareket ederek okura baş döndürücü bir hikaye anlatıyor... Bu zengin kadrolu saçma-komik macera, Beşiktaş Balık Pazarı esnafından, saygın üniversite hocalarından, poturlu-sakallı mendrese talebelerinden, gangsterlerden ve alter egolardan geçerek katarsis garantili elektro-psikanaliz yöntemine, P 330 paradigmasına, içinde üç milyon dolar bulunan bir çantaya ve daha nice fantazyaya açılıyor. Canıgüz kıvrak, eğlenceli ve heyecanlı anlatımıyla, hikayeyi kâh dağıtıp kâh toplayarak, son ana kadar okuru şaşırtmaya devam ediyor. Yayımlandığı günden itibaren 2000'li yılların kült kitapları arasına giren sıradışı bir roman.

KİTAP SAYFA SAYISI : 186


TATLI RÜYALAR KİTAP YORUMU

Okuduğum ilk Alper Canıgüz romanı olduğunu belirtmeliyim. Hayalgücünü ve bunu yansıtma şeklini beğendim. Konu oldukça ilgi çekiciydi, rüyalar ve gerçekler arasındaki ilişkiyi absürd bir şekilde işlemişti. Olayların iç içe oluşu bazen okumamı zorlaştırdı. Bunun üzerine isim seçimlerinin akılda zor kalışı bazen konudan kopmama neden oldu.

Deli işi bir romandı. Tam olarak ne anladım neyi anlamadım karar veremesem de finalin sanki aceleyle yapıldığı hissinden kurtulamadım. Finaldeki olayların çözülme şekli ve hızı yüzünden bir nevi hayalkırıklığı yaşadım.



Benim puanım : 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder