Kitap yorumları ve tanıtımları.

28 Ağustos 2018 Salı

Kuş - Crystal Chan


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Keder üzerine yazılmış bir roman, şiirsel bir anlatım…

Jewel, hayatını onun doğduğu gün ölen ağabeyi John’un – diğer adıyla Kuş’un- gölgesinde geçireceğini sanıyordu. Anne babası, Kuş’un ölümüne neden olan korkunç olay yüzünden büyükbabasını suçluyordu. O günden beri tek kelime etmeyen büyükbaba, Jewel’ı sessizliğe alıştırmıştı.

Karanlık bir gecede tanıştığı gizemli arkadaş, küçük kızı bildiği her şeyi sorgulamaya itecekti. Belki de geçmişin derin sessizliğine son vermenin vakti gelmişti artık.

Sırlar, gizemli ruhlar ve sarsıcı ilişkiler bu sıra dışı romanda harmanlanıyor.

KİTAP SAYFA SAYISI : 260


KUŞ KİTAP YORUMU

Kitabı okumaya başladığımda hoşuma giden en önemli şey: Tatlı tatlı masal anlatır gibi yazılmış olmasıydı. Daha sonra okudukça beni sarıp sarmalayan bir merak dalgası oluştu. Kuş'a ne olmuştu? Hayaletler var mıydı? Bu gizemli arkadaş aslında kimdi? Büyükbaba neden hiç konuşmuyordu?

Gizemli arkadaşın kim olduğunu öğrendikten sonra -bana göre- tempo biraz düştü, daha melankolik bir hava aldı kitap. Olayların ve duyguların darmadağın olmasından dolayı mıdır bilemiyorum Jewel'in anlatımı da parça parça olmaya başladı. Bu sıralarda benimde kitaba olan ilgim azaldı.

Kitap daha farklı bir şekilde bitirilsin isterdim çünkü kitabın başları bana bu umudu vermişti. Temponun düşüşü, anlatımın dağılması ve en sonunda kitabın finali beni bir miktar üzdü. Yine de birkaç saat içerisinde bitirebileceğiniz; aile içerisinde yaşanan bir trajedinin geride kalanları nasıl etkilediğini tatlı-acı anlatmaya çalışan hoş bir roman.


Benim puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder