Kitap yorumları ve tanıtımları.

21 Ocak 2019 Pazartesi

Ben Ölürsem - B. N. Toler

KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Bir şey hem hayatını mahvedip hem de seni kurtarabilir mi?
Ben Charlotte, ama bana kısaca Char diyebilirsiniz. Hayatım boyunca ruhlara inanmadım, ta ki korkunç bir kaza hayatımı değiştirene dek. Artık çok özel bir yeteneğim var: Ölülerle konuşmak! Yanlış anlaşılmasın,sadece halledemedikleri sorunları yüzünden bu dünyada sıkışıp kalmış ruhları görebiliyor ve onlarla konuşabiliyorum.
 
Ancak bu yetenek yüzünden yalnız kaldım ve gidecek bir yerim yok. Tam da tüm bu olanları hayatıma son vererek bitirmeye karar vermiştim ki kader ağlarını ördü ve karşıma Ike’ı çıkardı. Ike güçlü, çekici bir asker ama kötü bir özelliği var: Hayatta değil.
 
Kardeşi onun ölümünü atlatamadığı için karşı tarafa geçemeyen Ike’la bir anlaşma yaptık. Bana kalacak
bir yer bulması karşılığında kardeşi George’a yardım edeceğim ve Ike özgürlüğüne kavuşacak. Tabii her şeyin sonunda bir seçim yapmam gerekecek,fakat kim kalbinin diğer yarısından vazgeçebilir ki?

KİTAP SAYFA SAYISI : 368


BEN ÖLÜRSEM KİTAP YORUMU

Arka kapak konusuna ilave edebileceğim pek bir şey olmadığı için pat diye konuya giriyorum :)

Kitap çok sade ilerliyor, insanı daraltmadan konu akıp gidiyor. Karakterleri genel olarak başarılı buldum. Baş karakterimiz Char; içerisinde bulunduğu koşulları da göz önüne alırsak gayet sevimli, ayakları üzerinde durmayı bilen biriydi-aşk konusunda saçma sapan gelgitlerini saymazsak- Ahh Ike ölü olman sanırım Char'dan bile daha çok üzdü beni :)

Kitabı sevdim ama tadı damağımda kaldı diyebileceğim bir türden sevgi değil. Ben kitaplarda kızı 5 kişi sever 1 kişi alır olaylarından pek hoşlanmıyorum. Bu tip klişe aşk üçgenleri beni cidden yoruyor. Birkaç tane daha klişe şeyler vardı: Her karakterin aşırı güzel veya yakışıklı olma sorunsalı gibi. Beni rahatsız eden diğer bir şey ise: Cennette bir kasaba gibiydi olayın geçtiği yer. Herkes gökten düşmüş melek gibiydi. Kötü karakterler bile :( Durum böyle olunca her şey çok basit oldu.

Uzun süredir kitap okuyamıyordum, bu kitabı elime aldığım gibi bitirdim. Benim gibi sorununuz varsa ya da çok ağır bir şey olmasın vakit geçireyim diye düşünüyorsanız gayet okunabilir bir kitap. Bazı yerler duygusal ve dramatik, bir iki damla gözyaşı döktüğümü itiraf edeceğim :)

Dip Not: İki kitaplık serinin ilk kitabı ''Ben Ölürsem'' yalnız ikinci kitap dilimize çevrilmemiş. Ülkemizde yayınlanıp yayınlanmayacağı hakkında da bir bilgim yok. Tek kitap olarak yazıldığı için Ben Ölürsem'in finali ucu açıkta kalmıyor, yazar daha sonradan ''aa bu kitabı sevdiler dur bir de ben ikinci kitabı yazayım bu sefer odak noktası Ike olsun'' dedi sanırım. İkinci kitap hakkında yaptığım araştırmalar pek hoşuma gitmedi o saçma sapan aşk üçgeninin iğrenç bir hale gelmesini okuyacağımı sanmıyorum :)

Benim puanım : 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder