Kitap yorumları ve tanıtımları.

17 Mart 2018 Cumartesi

Deha - Marie Lu (Legend #2)


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

June ile Day’in yaralı bir halde Cumhuriyet’ten firar etmelerinin üzerinden yedi gün geçmiştir. Bu sırada en akla gelmeyecek şey gerçekleşir:
Seçmen Primo ölür ve yerini oğlu Anden alır. Cumhuriyet kaçınılmaz bir şekilde kaosa sürüklenirken ikili, Day’in erkek kardeşini kurtarmak ve onları Koloniler’e götürmek için yardım etmeye gönüllü bir grup Vatansever isyancıyla güçlerini birleştirir. Ancak Vatanseverlerin bir talebi vardır: June ve Day yeni Seçmen’e suikast düzenlemelidir.
Bu eylem, uluslarına değişimi getirmek ve çok uzun süredir susturulan bir halka sesini geri kazandırmak için ellerindeki tek şanstır. Ancak June bu yeni Seçmen’in, babasına hiç benzemediğini fark ederek kararsızlığa düşer. Ya Anden yeni bir başlangıcın anahtarıysa ve Vatanseverler yanılıyorsa? Ya devrim yolu kayıp vermekten, intikam almaktan ve kan dökmekten geçmiyorsa?

KİTAP SAYFA SAYISI : 360


DEHA KİTAP YORUMU

Türk okuyucularının dikkate değer bir kısmının serinin bu ikinci kitabını pek beğenmediklerini gördüm. Sebebini hala anlayamıyorum. İlk kitaba göre daha çok aksiyon, daha çok entrika olduğu için okuması biraz daha zor diye mi? Okurken yoruyordu ama aynı zamanda merak içinde eğleniyordum da. İlk kitaba göre duygular daha yoğundu ama bir aşk romanı kadar değil tabi ki. Olaylar yine Day ve June'un ağzından aktarılmıştı. Anlatım şekli de değişmemişti ama okuyucunun neden beğenmediğini çözemedim. Finalde tatsız bir sürpriz vardı. Bu canımı biraz sıktı. Onun dışında ben kitaptan gayet memnun kaldım.

Konu hakkında pek yorum yapmak istemiyorum çünkü sürekli müttefikler ve düşmanlar değişti. Kimin dost kimin düşman olduğu bir ara hiç belli değildi. Bu kitapta Koloniler'e bile kısa bir süre göz atma şansına sahip olduk. Aslında hiçbir yer mükemmel değilmiş Day bunu kendi gözleriyle görünce büyük bir aydınlanma yaşadı diyebiliriz. June bu kitapta kendini bir nebze bana sevdirdi :) 
Gerçekten çok akıllı ve başarılı bir kız. Day devrimin sembolü olduğu kadar June da devrimin beyni olabilecek kapasitede. Şu an için tek temennim serinin son kitabının beklentimin altında bir final yapmaması. Bence gayet okunabilir ve hoş vakit geçirtebilecek bir seri olduğunu düşünüyorum. 


Benim puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder