Kitap yorumları ve tanıtımları.

4 Mart 2019 Pazartesi

5.Dalga - Rick Yancey (The 5th Wave #1)


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

   1.Dalga 
Dünya karanlığa gömüldü
   2.Dalga
Sadece şanslı olanlar kurtuldu
   3.Dalga
Sadece şanssız olanlar sağ kaldı
   4.Dalga
Tek bir kural geçerliydi: Kimseye güvenme
   5.Dalga
Artık kimse ne olacağını bilmiyor

Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!

5.Dalga yaklaşırken bir başına kalmış olan Cassie ıssız bir otobanda onlardan kaçmaktadır. İnsana benzeyen Ötekiler, kırsal alanda karşılarına çıkan herkesi öldürmektedir. 
Dünya'da hayatta kalan son insanların peşindedirler. Cassie ilk başlarda "hayatta kalmanın tek yolu yalnız kalmaktır" inancına sıkı sıkıya sarılsa da gizemli ve cazibeli Evan Walker'la tanışınca fikri değişecektir. Erkek kardeşini, hatta belki de kendini kurtarabilmesi için Evan onun tek çaresidir. Ancak Cassie bir seçim yapmalıdır: Güven mi, çaresizlik mi? Meydan okumak mı, teslim olmak mı? Hayat mı, ölüm mü? Pes etmek mi, ayağa kalkmak mı?

KİTAP SAYFA SAYISI : 462


5.DALGA KİTAP YORUMU

Kitaplığımda senelerdir okunmayı bekleyen bu kitabı, bu zamana kadar okumadığıma bir nebze üzüldüm. Senelerdir devam kitaplarını almadığım için okumayı ertelemiştim. Gözüme takıldı şöyle bir elime alıp bakayım derken hepsini okuyuverdim ve şu an devam kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum.

Seriyi araştırırken ilk kitabın çok beğeni aldığını fakat diğer kitapların, özellikle final kitabının beğenilmediğini gördüm. Hem ilk kitabı çok beğenmem hem de devam kitaplarının hayalkırıklığı olma nedenini merak etmem yüzünden seriye elbette devam edeceğim :)

Kitap başlarda yavaş ilerledi. Cassie bugün olanlardan bahsederken bazen geçmişe dönerek olayların nasıl başladığını ufak ufak bize anlattı. Gerçi tüm olan biten 4-6 ay içinde olmuş olsa da medeniyetin yıkılması için yeterli bir süre olduğunu görüyoruz. Kitap bir tek Cassie'nin gözünden yazılmamıştı, birden fazla anlatıcı vardı. Kitapla ilgili beğenmediğim şey bu anlatıcılar değişirken kafam karışıyordu. Bir karakteri merak etmekten diğerinin anlattığına odaklanamamaya başlıyordum ya da kimi okuduğumu bazen anlayamıyordum.

Kitapta en sevdiğim şey ise hiçbir şeyden tam anlamıyla emin olamamdı. Cassie'nin yaşadığı tüm ikilemleri ben de yaşadım. Bu muallakta kalma durumu kitaptaki hayatta kalma mücadelesinde en önemli unsurdu, bu ikilemi yaşamak konunun odak noktasıydı ve bunu beğendim.

Düşmanının kim olduğunu nasıl anlarsın Cassie?

Güzel bir distopyaydı.  Saçma sapan uzaylı tasvirleri yoktu. :)

Benim puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder