Kitap yorumları ve tanıtımları.

30 Nisan 2019 Salı

Bir Yudum Su - Mindy McGinnis (Not a Drop to Drink #1)


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

On yedi yaşındaki Lynn, su kaynaklarının hayati önem taşıdığı kuraklık sonrası bir dünyada annesiyle birlikte yaşamaktadır. O ve annesi, tüm hayatlarını bu çetin dünyada en önemli varlıkları olan göletlerini korumaya adamışlardır. Fakat böyle bir su kaynağı, sayısız tehlikeyi üzerlerine çekecektir. Ufukta beliren dumansa yalnızca tek bir şeyin habercisi olabilir: Yabancılar.
 
Çok geçmeden tüm hayatı altüst olan Lynn, annesinin her daim öğütlediği gibi insanlara güvenmemeye devam edebilecek midir? Yoksa hiç beklemediği birinden gelen yardım eli, ona bilmediği bir dünyanın kapısını mı aralayacaktır?


KİTAP SAYFA SAYISI : 320


BİR YUDUM SU KİTAP YORUMU

Kitapta tam olarak bahsi geçmese de yakalayabildiğim kadarıyla: 2. Petrol Savaşları'ndan sonra yaşanan, içilebilen suların kirlenmesi ve arkasından gelen su kıtlığı sonucunda bir anne ve kızının hayatta kalma hikayesini okuyoruz.

Yaşanan bu kıtlık sonucu su her şeyden daha değerli bir hale geliyor. İnsanlar suyu yüksek miktarda bir para karşılığında alıyor ve parası olmayanlar temizlenmemiş suları içmek zorunda kalıyor. Bir süre sonra hükümet her yere dağıtımın zor olduğunu söylüyor ve insanları şehre gelmeye zorluyor. Lynn'ın annesi (Lauren) şehre gitmeyip taşrada kalan insanlardan birisi olduğu için; Lynn'in evi ve göleti dışında çok bir yer görmüyoruz, dünyanın geri kalanında neler olup bitiyor bunu da bilmiyoruz. Tam bir distopya eserinden çok distopik bir ortamda hayatta kalma çabası ve insanlıktan izole olmuş bir anne kız hikayesi diyebiliriz.

Romana bir süre sonra başka karakterler de ekleniyor ama spoiler olmasını istemediğim için onlardan bahsetmiyorum.

Lynn bence ortam şartlarına göre annesi tarafından iyi yetiştirilmiş bir kızdı. Yazarın ilk kitabı olduğunu göz önüne aldığımda başkahramanı gayet başarılı buldum. Saçma sapan dramatik davranışları ve hareketleri yoktu. Kitaba ait en sevdiğim şeylerden biri Lynn oldu. Daha fazla dış dünya ve olayların nasıl bu hallere geldiği hakkında bir şeyler okumak isterdim ama elimdekiler beni memnun etti.

İki kitaplık seri olmasına rağmen ilk kitabımız final yapıyor. İkinci kitap ise Bir Yudum Su'da okuyacağınız bir karakterin üzerinden, işlerin daha da karıştığı seneler sonrasında geçiyor.


Benim puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder