Kitap yorumları ve tanıtımları.

15 Temmuz 2019 Pazartesi

Gölge ve Kemik - Leigh Bardugo (The Shadow and Bone Trilogy #1)


KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Karanlığın ve büyünün hüküm sürdüğü bir dünya Krallığın kaderini değiştirebilecek fakat güçlerinin farkında olmayan yetim bir kız.
 
Alina Starkov, güçlü büyücüler topluluğu Grisha’ya katılmak üzere Ordu tarafından yetimhaneden alındığında adım atacağı dünyadan bihaberdir.
 
Çocukluk arkadaşının bir baskın sırasında ölümün kıyısından dönmesi, Alina’nın korkuları ve kaderiyle yüzleşmesine neden olur. Grisha dünyası tehlikelidir ve gizlenmiş birçok tuzağı da barındırmaktadır.
 
Çok geçmeden kendini krallığı tehdit eden karanlığın karşısında bulan Alina vereceği savaşın henüz başındadır.


KİTAP SAYFA SAYISI : 448


GÖLGE VE KEMİK KİTAP YORUMU

Ben yazarın ilk Kargalar Meclisi romanını okudum ve Six of Crows serisini o kadar çok beğendim ki, bu seriyi de okumak istedim. Yazar önce bu seriyi daha sonra Six of Crows serisini yazmış. Her iki roman serisi kurgu olarak birbirini takip etmediği için gönül rahatlığıyla istediğiniz seriyi okuyabilirsiniz.

Kitabın arka kapağında yazdığı gibi Grisha'ları büyücü olarak düşünebilirsiniz. Ama Harry Potter'daki gibi bir büyücü değil :) Bazı Grisha'ların tedavi yeteneği bazılarının ise bir dokunuşla öldürme yeteneği var. Ayrıca hava ve ateş gibi elementleri yönetme yeteneği olanlar da var. Kısacası değişik sınıflarda, değişik yeteneklere sahip Grishalar var.

İlk kitapta bu kadar ayrıntılı anlatılmıyor, ben hem bu kitaptan hem de Kargalar Meclisi'nden öğrendiklerimi toparlayıp yazdım. Grisha dünyasına yönelik çok fazla merak ettiğim şey vardı ve bu kitapta o merağımı dindirecek pek bilgi bulamadım.

Tüm bunların dışında her zamanki gibi yazarın karakter yaratma becerisini yine-yeniden beğendim :) Olay örgüsü insanı sıkmadan akıp gidiyordu hatta kitabın bir yerinde hiç beklemediğim bir takım şeyler yaşandı ve beni böyle afallatması hoşuma gitti. Bu seriyi okumak için çok hevesliydim -bilgi eksiklikleri dışında- gayet beğendiğim bir romandı. Fantastik kurgu tarzında kitaplar okumayı seviyorsanız bu kitabı es geçmemenizi öneririm.


Benim puanım : 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder