Kitap yorumları ve tanıtımları.

15 Kasım 2019 Cuma

Çocukluğun Sonu - Arthur C. Clarke



KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Bilinmeyenin korkusu, geçmişten değil de gelecekten kalma bir hatıra olabilir mi?

1953'te yayımlanan Çocukluğun Sonu, Arthur C. Clarke'ın bir bilimkurgu yazarı olarak tanınmasını sağlayan, yirminci yüzyıla damga vuran önemli romanlardan biri. 2015'te televizyona uyarlanarak dizi haline getirilen ve bilimkurgu takipçileri için yeniden gündeme gelen bu eserin gücü, insanlığın geleceğine dair en özgün ve düşündürücü yorumlardan birini sergilemesinde gizli.

Dünya üzerindeki uygarlığımızın kaderini, insan neslinin akıbetini irdeleyen Çocukluğun Sonu, ters köşeye yatıran bir "öteki" anlatısı, farklı bir uzaylı istilası öyküsü, ütopya ve distopya arasındaki ince çizgiye dair, kalın harflerle tarihe geçen bir bilimkurgu klasiği…



KİTAP SAYFA SAYISI : 256


ÇOCUKLUĞUN SONU KİTAP YORUMU

İthaki Bilimkurgu Klasikleri'ni uzun süredir merak ediyordum ve en sonunda bu kitabı okumaya karar verdim. Daha önce bilimkurgu klasiği okumamıştım. Bana göre klasiklerin yazım dili biraz ağır ayrıca olay örgüsü yavaş ilerliyor - BU KİTAPTA BÖYLE BİR ŞEYİ BİRAN BİLE DÜŞÜNMEDİM :)

Olaylar ilk önce ABD ve Rusya'nın uzay yarışı zamanında başlıyor. İki devlet ilk önce kim uzaya gidecek diye uğraşırken bir gün gökte devasa gemiler beliriyor. Kitapta da dediği gibi ''insanoğlu artık yalnız olmadığını anlıyor.'' Daha sonra bu dünya dışı canlıların gelişinden 5 sene sonrayı filan okuyoruz. İnsanlar onlara ''Hükümdar'' diyor ve beklenenden daha hoşgörülüler - uzaylı istilası gibi şeyler düşünmenize gerek yok.

Dünyaya gelişlerinin ilk zamanlarında doğal olarak pek çok komplo teorileri üretiliyor, yazılıyor, çiziliyor ve bunun en büyük nedenlerinden biri ise o kadar süre geçmiş olmasına rağmen henüz bir tane bile insanın hiç Hükümdar görmeyişi. İnsanoğlunun en tehlikeli özelliklerinden biri olan merak yüzünden Hükümdarların gözlemcisi bir duyuru yapmak zorunda kalıyor: 

''Elli yıl içinde, bundan iki nesil sonra, gemilerimizden ineceğiz ve insanlık nihayet bizim neye benzediğimizi görecek.''


Hükümdarlar dünyaya inince tüm sorularıma cevap bulurum sanıyordum ama öyle olmadı. İndiklerinden sonra cevapsız sorularım çoğaldı ve merakla okudukça okudum. Tipik bir Hollywood yapımı uzaylı istilası gibi düşünmeyin. Gerçekten yazıldığı zamanı göz önüne alırsak oldukça güzel kurgulanmış bir bilimkurgu kitabı. Bu kadar iyi olabileceğini tahmin etmemiştim. Son sayfaya kadar merak duygusu hiç bitmiyor. Hatta kitap bitmiş olmasına rağmen ''peki ya sonra ne olacak'' diye merak etmeye devam ettim.  


Benim puanım : 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder