Kitap yorumları ve tanıtımları.

24 Nisan 2018 Salı

En Yakın Arkadaşımın Kızı - Dorothy Koomson



KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

Birbirlerinin en yakın dostu olan Kamryn Matika ve Adele Brannon, aralarına hiçbir şeyin giremeyeceğini düşünürdü ta ki Adele düşünülemezi yapıp Kamryn’nin nişanlısı Nate ile birlikte olana kadar.. Daha da kötüsü, hamile kalacak ve doğuracaktı. Kamryn bu ihanet hakkındaki gerçeği keşfettiğinde onları bir daha görmeyeceğine yemin etti. 

Birkaç sene sonra Kamryn, Adele’den onu hastanede ziyaret etmesini rica eden bir mektup aldı. Adele ölecekti, Kamryn’e, kızı Tegan’ı evlat edinmesi için yalvarıyordu. Oysa harika bir işi ve hareketli bir sosyal hayatı olan Kamryn’in beş yaşındaki bir çocuğa ihtiyacı hiç yoktu. Özellikle de ona Nate’i hatırlatan bir çocuğa. Fakat Tegan’a bakacak başka kimse olmadığına ve Adele de ölüm döşeğinde yattığına göre, Kamryn’in seçim şansı var mıydı ki? Genç kadının affedişe, aşka, sorumluluğa ve en önemlisi de kendi kendini anlamaya doğru uzanan zor yolculuğu böylece başlamış oldu.


KİTAP SAYFA SAYISI : 491


EN YAKIN ARKADAŞIMIN KIZI KİTAP YORUMU

Kitap şans eseri elime geçti, konusunu görüp bir iki sayfa okumaya başladım ve beni direkt içine çekti. İlk 150 sayfa ağlamaktan gözlerim kan çanağına dönmüştü bile. Güzel şeyler olduğunda onlarla güler, kötü şeyler olduğunda ise onlarla beraber ağlar duruma geldim.

Birbirinden harika iki kadın ve mükemmel bir dostluk, bir anlık hatayla paramparça olmuştu. Düğününe iki hafta kala en yakın arkadaşı ile nişanlısının uzun zaman önce bir gecelik ilişki yaşadığını ve bunun sonucunda bir çocuğun dünyaya geldiğini öğrenen Kamryn, bir daha Nate ve Adele'i görmemek üzere kilometrelerce uzağa taşınmıştı. Birkaç sene sonra doğum gününde gelen mektubu okuduğunda ilk önce inanmamış ama en sonunda gidip kendi gözleriyle görmüştü: Adele ölüyordu ve Tegan'ı evlat edinmesi için ona yalvarıyordu.

''Hastalığın nedir?''
"Lösemi” diye yanıtladı.
Kendimi tutamadan “Bunun çocuklara özgü bir hastalık
olduğunu zannederdim.” dedim.
“Ben de öyle söyledim!” diye haykırdı. “Biliyor musun, doktor anlattığı zaman, 
aynen bu kelimeler soğuk bir kusmuk bardağından dökülür gibi çıktı ağzımdan.”
"Uygunsuz şeyler söylemenin sadece bana mahsus olmadığını
bilmek beni sevindirdi,” diye yüksek sesle homurdandım.


İlk önce bunu düşüneceğini söyleyen Kamryn, küçük kızı görmek için Adele'in babası ile üvey annesinin yaşadığı eve gidiyor. Senelerdir dost oldukları için Adele'in babasının ve karısının şiddete meyilli, duygusuz birer insan olduklarını biliyor ama Adele'e yaptıkları kötü muameleyi Tegan'a yapmayacaklarını düşünüyor. Eve gidip Tegan'ı gördüğünde ise düşündüklerinde ne kadar yanıldığını ve Tegan'a burada bırakamayacağını anlayıp, yanına alıyor. Kamryn asla çocuk istememiş bir kadın. Tegan'la ne yapacağı hakkında da bir fikri yok ama onu yalnız bırakamayacağını bildiğinden hayatını sil baştan kurmaya başlıyor.

''Beni sevmeyen insanlarla o kadar çok vakit geçirdim ki,
artık hiç kimseyi rahatsız etmemeye çalışıyorum.''


Kitabı genel olarak beğendim. Karakterler sıcak, samimi ve anlatım gayet akıcıydı. Hoşuma gitmeyen tek şey: Kamryn'in bitmek tükenmek bilmeyen Luke-Nate ikilemiydi. Luke'u mu seviyorum yoksa Nate'i mi seviyorum? Bence sevgi böyle bir şey değil ya. Birini seviyor muyum diye bir soru sorduğunda zaten sevmiyorsun ki bu soruyla karşı karşıya geliyorsun. Hele onu mu seviyorum yoksa bunu mu demek, ikisini de yeterince sevmediğin anlamına geliyordur. Kamryn kendisi yetmezmiş gibi beni de Nate-Luke ikilemine dahil etti, bir süre sonra artık ben de karar veremez hale geldim :) Bu mini minnacık ayrıntı dışında gayet okunabilir, duygu yüklü bir romandı.

Komplo. 
Bir nevi tezgâh vardı. Bir şampuan komplosu. 
Bu kadar farklı şampuan olduğunu kim bilebilirdi ki?
Tegan’ın saçına uygun bir şampuan bulmak için marketin
temizlik bölümünü bastan sona birkaç kez dolaştığımda
bu üründen ne kadar çok çeşit olduğunu fark ettim.



Benim puanım : 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder