Kitap yorumları ve tanıtımları.

5 Aralık 2017 Salı

Kayıp Şeylerin Bakım Kılavuzu - Jonathan Evison



KİTABIN ARKA KAPAK YAZISI

“Er ya da geç, bu olacak. İyisi mi hazır ol. Hazırlıksız yakalanmaya hazır ol.”

Bakıcılığın esasları üzerine kısa bir gece kursuna yazılmak, dibe vurmuş ve meteliksiz Ben Benjamin için yapılacak en akıllıca şey gibi gözükmüştü. Ama el kitapçığındaki hiçbir şey –ki o kitapçığı da doğru dürüst okumamıştı- Ben’i tekerlekli iskemleye hapsolmuş sivri dilli ergen Trevor’a hazırlamaya yetmeyecekti…
Bakıcılığın ilk kuralı Profesyonel Davranmak. Bu yüzden Ben, karısı Janet’ın neden boşanmak istediğini ya da dün gece neden intiharı düşündüğünü Trevor’a anlatmamalı.
Bakıcılığın ikinci kuralı Duygusal Bağ Kurmamak. Bu yüzden Ben Trevor’ı bir minibüsün arkasına bindirip babasıyla arasını düzeltmesi için çöl ortasında yüzlerce kilometre yapmayı aklının ucundan bile geçirmemeli. Özellikle de böylesine epik bir yolculuk muhteşem felaketlere gebeyken…

KİTAP SAYFA SAYISI : 308


KAYIP ŞEYLERİN BAKIM KILAVUZU KİTAP YORUMU

Dört lira gibi bir fiyatla görüp aldığım,sıfır beklenti ile okuduğum bir kitaptı. Okuduktan sonra iyi ki bir beklenti ile almamışım dedim. Çünkü: Kitapta hiçbir şey olmuyor. Kitabın herhangi bir olayı yok. Dram desem tek tük vardı, komedi desem birazcık, macera desem nadiren. Sanki oku geç gibi bir hava yarattı. Bir şeyler okuyayım, beni zorlamasın, sırf okumak için okuyayım diyorsanız tam size göre çerezlik bir roman.

Kitaptan öğrendiğim tek şey Trevor'un muskuler distrofi hastalığı. Bu hastalık doğumsal ve genetik bir hastalıkmış. Kadınlar taşıyıcı geni taşırken hastalık sadece erkeklerde görülürmüş. Nadiren de olsa bazen kız çocuklarında da rastlanırmış. Kas erimesine, kaslarda güçsüzlüğe neden olurmuş. Günümüzde herhangi bir tedavisi yokmuş ve hastalığa sahip insanların 3/4 ü daha 20 yaşına gelemeden ölürmüş. Teşekkürler Jonathan Evison. Bir bilgi, bir bilgidir :)

Kitabın arka kapağında yazan ''böylesine epik bir yolculuk'' cümlesini karşılayacak bir olayla karşılaşmadım. Ben ile Trevor yola çıkıyorlar, bir süre sonra aralarına asi bir kızımız katılıyor. -Filmde asi kızı Selena Gomez canlandırıyor- Daha sonra arabaları bozulmuş olan hamile bir kız ile onun nişanlısını da minibüse alıyorlar. 

Benjamin'in anılarını okuyoruz arada. Hayatı nasıl darmadağın olmuş, neler yaşamış da bu hallere düşmüş onları öğreniyoruz. Ben'in yaşadıklarına gerçekten çok üzüldüm zaten o karakteri sevmiştim. Ben'in karısını ise bir kaşık suda boğmak istedim -bencil ***-  Evlerden ırak ya o kadın. Neyse sakinim. 

Kitabın 2016 yapımı filmi bulunmaktadır. Eğer izlemek isterseniz bir göz atın - tık tık - Filmi daha eğlenceli diyebilirim maalesef.


Benim puanım : 2/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder